36. Luz na wielkie śniadanie

Dziadki zabukowały się na wielkanocne śniadanie. Trzeba było ich przywieść na dodatek z postojem na poranną mszę i to już był poranek pełen napięć. Wpadam do mieszkania a tu na dzień dobry trzy siaty, naprawdę nie wiem co oni wożą w tych torbach bo czy jadą na odwiedziny do nas czy na działkę to wyjazd bez toreb to nie wyjazd. Torby to pół biedy ale jak zobaczyłem wielgachnego kwiaciora to się oburzyłem, że na pewno dżungli z samochodu nie zrobię. Ale babcia obstawiła na swoim, że jak nie zabiorę kwiata do mamy to nie jedzie. Spakowałem go i całą drogę czułem się jak bym jechał w palmiarni, kwiat postawiony był na siedzeniu i babcia burzyła się, że kwiat się przewraca i się połamie. Dziadek czując, że zaraz wybuchnę nawet słowem się nie odezwał. Ja pękłem, po ostrym hamowaniu stanąłem na przystanku autobusowym i zwaliłem kwiata między siedzenia, w końcu był spokój. Mogliśmy elegancko dojechać  na wielkie śniadanie, dzielenie święconki i wyżerka . No i zaczyna się:

Ja: [zwracając się do babci] proszę o podanie chleba
Babcia: [podając] proszę
Ja: dziękuję
Dziadek: ale was kultura wzięła
Babcia: do widzenia
Ja: kup sobie trąbkę do pierdzenia
Babcia: a ja sobie nie kupie bo
Mama: mam dobrą w dupie
Dziadek: to chyba za szybko was pochwaliłem

po krótkiej wymianie uprzejmości i posileniu się zbliża się poranny posiłek ku końcowi:

Mama: o babcinka, a jeszcze nie spróbowałaś tego kabanosa
Babcia: a co myślisz, że my u siebie nie mamy kabanosów?!
Mama: ale ten jest inny bo z dziczyzny
Dziadek: a to nie dawajcie babci bo będzie nam po polu latać
Babcia: ty już idź do pokoju i uważaj żeby ci dupa nie grała jak będziesz się unosić
Dziadek: wiesz co kochanie ty to nawet po kościele i przy święcie masz taki luz w gębie, że wstaję i idę bo szkoda gadać

~ - autor: Sick Boy w dniu Kwiecień 5, 2010.

Skomentuj

 
