18. Przedwigilijne kąpiele

Już po dwudziestej, czyli kolacja była o dziewiętnastej, dwadzieścia minut później kąpiel. Najpierw dziadek myje babci plecy, potem babcia dziadkowi. To takie piękno, które ujawnia się we wspólnym starzeniu. I kolejny blok telewizyjny, który musi być obejrzany – pogoda, tak jak klekoty (moda na sukces), Teleexpress, Klan, Plebania i Jaka to melodia. Dziadek siedzi na łóżku, jak zawsze kładzie się do łóżka w koszuli nocnej i smaruje sobie nogi, ja piszę notkę na bloga i wołam babcię na pogodę.

Babcia: [przechodząc korytarzem] wnuk ci jeszcze nie robi zdjęć
Dziadek: co?
Ja: [głośniejm bo jak zawsze dziadek nie ma założonego aparatu słuchowego] wnuk zdjęć ci jeszcze zdjęć nie robi?!
Dziadek: Jakich zdjęć? [siedząc na brzegu łóżka w rozkroku, w koszuli nocnej i kremując nogi]
Ja: schowaj tego węża
Dziadek: [podnosząc koszulę i sprawdzająca zawartość po nią] koło dupy widzisz węża
Ja: no przecież nie jest koło kolana
Dziadek: no

Po chwili dziadek zaczyna kolejną czynność, czyli czyszczenie uszu

Dziadek:
[do babci] kochanie przynieś knebelki, (patyczki do uszu) bo zapomniałem
Babcia: zawsze czegoś zapomnisz, jak nie tego to tamtego

Babcia przyniosła knebelki i wróciła od łazienki wylać wodę z wanny. Ja wstaję i zaświecam światło w pokoju Na zapalone światło dziadek jest przewrażliwiony, bo mu z kieszeni pieniądze uciekają

Dziadek:
po co zaświeciłeś?
Ja: żebyś widział, co wyciągasz z uszu bo jeszcze jakieś złoto wyciągniesz i przez omyłkę wyrzucisz do śmieci
Dziadek: uważaj, bo ci się dostanie
Babcia: [słysząc, że coś się sprzeczam z dziadkiem wkracza do pokoju i…] kto zaświecił to cholerne światło? [nie raz nie wiadomo kto tu jest centusiem, a kto kogo napędza]
Dziadek: no zobacz powiedział, że wyciągam brud, a zobacz jakie czyste
Babcia: no zobacz dokładnie ile smalcu masz w uszach
Dziadek: gdzie? [patrząc na brudny knebelek]
Babcia: no tu
Dziadek: [kwitując] nie smalec bo najwyżej może być w uszach miód, a smalec w porach masz

~ - autor: Sick Boy w dniu Grudzień 23, 2009.

Skomentuj

 
