17. Kontrola obiadowa

Dziadkowie jak w zegarku mają swoją porę obiadową punkt dwunasta, każda zmiana przyjmowana jest z bólem. Dlatego jak wracam po pracy wieczorem najczęściej mam odgrzewany obiad, albo babcinka po prostu robi drugi obiad dla mnie. Nie omieszkam w trakcie pracy zadzwonić do babci:

Ja: witam, co słychać
Babcia:
a wszystko w porządku
Ja:
co dziś serwuje restauracja?
Babcia:
zupa pomidorowa
Ja:
mhm no to bez rewelacji
Babcia:
jak bez rewelacji pyszna pomidorówka
Ja:
do duszy
Babcia:
to zrobię ci pyrki z gzikiem
Ja:
ok to do wieczora
Babcia: no na razie

Babcinka gotuje pysznie, ale tłusto. Każda zupa zaklepywana i zaciągana gęsta jak asfalt, jak się w talerz postawi łyżkę to stoi. bo zupa jest tak gęsta. Ja z racji pozbycia się już woreczka żółciowego muszę uważać na babciną kuchnię i tak jak się da hamować jej zapędy kulinarne, przecież dziadek jest cukrzykiem i też musi uważać. Wracam z pracy i:

Babcia: już ci podgrzewam obiad
Ja:
ok

Po czym udajemy się do kuchni. Z racji, że jest około godziny siedemnastej dziadek w słuchawkach siedzi w pokoju i ogląda telewizor jednak z włączonym głosem. Babcia nakłada mi na talerz, zaczynam jeść rozmawiamy co w pracy. Po czym babcia zwraca uwagę, że dziadek chyba idzie, bo wyłączył telewizor:

Babcia: po co tu drepczesz
Dziadek: co?
Babcia: po-co-tu-dre-pczesz
Dziadek: jak po co sprawdzić co wnuczkowi kuchnia wydała
Ja: ja zawsze mam to gorsze i jem po tobie
Dziadek: tak, to gorsze masz, jesz pomnie i całkiem dobrze sobie wyglądasz. Chyba będę musiał ja ci wydawać obiad.

Dziadek po kontroli wraca z powrotem do telewizora albo do swojego ulubionego zajęcia – liczyć kasiorę.

~ - autor: Sick Boy w dniu Grudzień 22, 2009.

Skomentuj

 
