7. Dług i rozmowy o śmierci

Dziadek jest najlepszym bankiem na świecie. Jak jestem w potrzebie to z miłą chęcią się do dziadka zgłaszam, pożyczki bez żadnego oprocentowania, ostatnia rata przeważnie umarzana, a na dodatek wszystko to długo terminowo z możliwością zawieszenia spłaty. Normalnie boski bank. Drugiego takiego to ze świecą o ciemku w wichurze szukać. Nad dziadkiem zebrały się czarne chmury, w głosie wyczułem, iż jest podłamany. Kilka lat temu obtarł sobie palec u nogi, a co w związku z cukrzycą poskutkowało amputacją nogi do kolana, na działce obtarł teraz drugi palec. Pokazując ranę na palcu z drącym głosem mówi:

Dziadek: kurde boję się, jak mnie teraz wezmą i obetną drugą nogę to mogą mnie już w tym szpitalu uśpić
Ja:
nie przesadzaj dziadek będziesz żyć do setki, a przynajmniej do gwiazdki
Dziadek:
(zmieszany) dlaczego akurat do gwiazdki?
Ja:
no bo mam pożyczkę u Ciebie do spłacenie
Dziadek:
no w sumie tak, a już myślałem, że na ślub chcesz mnie zaprosić
Babcia:
a dziadkowi znów przy liczeniu stówka spadła pod stół i nie widział
Dziadek:
tak, a jak babcia sprawdzała czy do szafki wrzuciłeś pieniądze na jedzenie i nie było to jej powiedziałem, żeby sobie sprawdziła pod szafeczką czy jej czasem nie spadło
Babcia: non stop liczysz te pieniądze i potem gubisz
Dziadek: no muszę liczyć, bo jak pójdę tam do góry, to za twoje grzechy że na mnie naskakujesz. Czymś będę musiał cię wykupić z tego kociołka pełnego smoły

~ - autor: Sick Boy w dniu Czerwiec 10, 2009.

Skomentuj

 
