3. Podbicie wsi

Jak tylko za oknem zaczęły dominować dodatnie temperatury, a w nocy nie doskwierały przymrozki, dziaduszki już wchodziły na wysokie obroty i zaczynały myśleć o wypadzie na działkę. Wyjazd na działkę odbywał się zawsze po piętnastym jak listonosz przyniósł emeryturkę Powrót z działki oczywiście tuż przed piętnastym następnego miesiąca i tak do pierwszych przymrozków. W tym roku będzie inaczej dziadki dokonały kolejnego przełomu, już ich nie cieszy odbiór od listonosza pieniędzy, założyli konta w banku i zrobili przekierowanie emerytury na konta. W końcu jesteśmy w XXI wieku. Działka to pojęcie względne, gdyż jest to dom wolno stojący, a dookoła dużo pola, oczywiście obrabianego. Wiek grubo po siedemdziesiątce nie przeszkadza im w prowadzeniu potężnego ogródka. Cóż babcia jest zwolenniczką zdrowej żywności nie pędzonej chemią i to chyba ten ogródek trzyma ich przy życiu. Kiedy przekraczają bramę podwórza dostają zastrzyk witalny i nadmiernej energii. Ale do rzeczy, najlepsze są wyjazdy z miasta. Zawożę ich po pracy, wchodząc na korytarz już widzę multum toreb (przypominam wyjazd tylko na miesiąc).

Ja: o, a co jakaś ciężarówka po was przyjechała
Babcia: nie, wnuczuś

To zaczęło się noszenie tych pakunków do samochodu, zeszło troszkę czasu. Dziadek z racji cukrzycy zrobił sobie w międzyczasie zastrzyk z insuliny, wstaje i idzie do kuchni

Babcia: a ty gdzie leziesz, kurtkę weź z krzesła
Dziadek: jak gdzie do kuchni, coś zjeść muszę, mam ci zemdleć na schodach bo mi cukier spadnie
Babcia: teraz jak wszystko pomyłam! Wcześniej nie można było?! Zaraz ci chyba nakopię do dupy! Już mi spieprzaj do tej kuchni!
Dziadek: (ze stoickim spokojem) już? To zrób mi kochanie herbatkę.
Babcia: dalej szybko
Dziadek: tylko tą zieloną proszę, (szeptem do mnie) widzisz wnuczku jak ja się muszę umęczyć

~ - autor: Sick Boy w dniu Kwiecień 23, 2009.

Jedna odpowiedź to “3. Podbicie wsi”

  1. Boscy są! Ja też tak chcę się starzeć z własnym chłopem.

Skomentuj

 
