2. Wizyta u okulisty

Ważna sprawa mieć regularne badania. Dziadkowie zapisani byli na termin już od 30 dni. Kiedy przyjechałem, żeby zawieść ich czekali w pełnej gotowości. Dziadek w kurtce z kulami (ponieważ ma jedną nogę amputowaną do kolana, poprzez co ma protezę i porusza się o kulach) czekał w pokoju zwarty i gotowy jak sportowcy na linii startu, co wydało się dość ciekawe, bo jak dziadek ma iść na badania to dostaje „białej gorączki”. Babcia szykowała jakieś dokumenty. Zajechaliśmy do okulisty. Do pokonania 2 piętra, dochodzimy i standard – kolejeczka i to taka, że zwiastowała długie oczekiwanie. Babcia standardowo bardzo kontaktowa kobieta od razu nawiązała kontakt z inną babiczką i zaczęło się narzekanie na służbę zdrowia. Dziadek raczej spokojnie siedział czekając cierpliwie na swoją kolejkę. W końcu wchodzą, po dwóch godzinach oczekiwania, mija kilka minut i wychodzą, pytam się:

Ja: co już po wszystkim?
Babcia: nie tylko nas kropnęła
Ja: co?
Babcia: no zakropiła nas i za 30 minut badanie

spokojnie usiedli i czekali po upływie kilku minut widzę, że babcia spogląda na zegarek i mruży oczy więc pytam:

Ja: co jest, nie widzisz która godzina?
Babcia: tak słabo, jak by za mgłą
Ja: minęło dopiero 12 minut
Babcia: (zwraca się do dziadka) W… a ty widzisz dobrze?
Dziadek: tak, aż za dobrze, bo widzę przez ściany, możemy iść do domu?

Oczywiście odpowiedź rozbawiła oczekujących. Po właściwym badaniu wychodzą z nieciekawymi minami więc pytam:

Ja: co jest?
Babcia: kolejne badania za dwa tygodnie
Ja: tak długo i dlaczego kolejne, nie macie wyników?
Babcia: ostatni raz byliśmy tu 12 lat temu i musi zrobić kolejne badania
Dziadek: pięć godzin siedzenia i nic, teraz to chce szybko do domu bo mnie sranie dusi

Nie ma to jak pełen entuzjazm po wizycie u lekarza.

~ - autor: Sick Boy w dniu Kwiecień 21, 2009.

Skomentuj

 
